سناریو:

در سناریو مشخص می‌کنید که آگهی برای کدام بخش از مخاطبانتان طراحی شده است و قرار است کدام ویژگی محصول شما را بیشتر معرفی کند. سایز و قطع،  عمودی و افقی بودن فضای تبلیغاتی بسیار مهم است. اگر قرار است آگهی در رسانه‌ای چاپی قرار بگیرد، محل چاپ آگهی نیز بسیار اهمیت دارد.

لوگو:

لوگو یا نام تجاری شرکت باید در طرح آگهی وجود داشته باشد. به یادداشته باشید صرفاً نوشتن نام شرکت با سایز بزرگ این معنی را نمی‌دهد که شرکت شما لوگو دارد. اگر برای طراحی لوگوی خود به اندازه کافی زمان نگذاشته‌اید همین حالا مقدمات طراحی لوگو را دنبال کنید.

نکته: فراموش نکنید گرافیست فقط لوگوی شما را طراحی می‌کند و شما قبل از تماس با گرافیست به یک متخصص برند احتیاج دارید تا به شما بگوید لوگوی شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

شعار تبلیغاتی:

با هدف تصاحب ذهن مخاطب، برای محصول و آگهی خود شعار تبلیغاتی طراحی کنید. شعار تبلیغاتی باید برخواسته از جایگاه و ویژگی‌هایی باشد که برای شرکت و محصول خود در بازار در نظر دارید. این متن باید بسیار خلاصه و هدفمند طراحی شده و از کلمات تأثیر گذار استفاده شود.

نکته: اگر احساس کردید تیتر خلاصه برای شرح ویژگی محصول شما کافی نیست می‌توانید از سوتیتر استفاده کنید.

تصویر مناسب

تصویر را به‌عنوان عنصری هنری انتخاب کنید که بر طرح آگهی‌تان تأثیر مناسبی داشته باشد. اگر فراوانی محصول دارید از تمام تصاویر محصولاتتان در طرح آگهی استفاده نکنید؛ زیرا عکس‌های متعدد در تصویر تأثیر منفی بر مخاطب خواهد داشت. در شرایطی که تنوع محصول دارید راهکارهای مناسبی برای معرفی آن‌ها در آگهی وجود دارد که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

نکته: restaurants در طرح آگهی تنها رنگ را جایگزین تصویر کنید.

متن آگهی

در برخی موارد تصویر و پیام موجود در آگهی چندان گویا است که نیازی به متن‌ نیست. اما اگر به متن نیاز داشتید از جملات کوتاه در متن خود استفاده کنید. مزایای خاص و با اهمیت محصول خود را معرفی کنید. از کلمات متقاعد کننده،  مستند و آمارهای جذاب و تأثیرگذار استفاده کنید. دلیل بیاورید چرا مخاطب شما باید این محصول را بخرد.

نکته: تنظیم متن آگهی باید با در نظر گرفتن شیوه گرافیک و طراحی انجام شود. همچنین نیاز نیست همه چیز را در یک طرح آگهی جای دهید؛ می‌توانید به ترتیب اهمیت و به شکل هدفمند در نوبت‌های مختلف آگهی خود به موارد گوناگون بپردازید.

مشخصات تماس

این بخش باید بسیار مختصر و مفید باشد. از شماره‌ تلفن‌های بیش از حد استفاده نکنید. هر مسیر ارتباطی کم‌ارزشی را حذف کنید و به یاد داشته باشید که آدرس وب‌سایت شما بسیار اهمیت دارد.

آیتم‌های ارزشمند:

اگر استاندارد‌ها و تأییدیه‌های معتبری برای محصول و یا شرکت خود دارید از آن در آگهی خود استفاده کنید. اگر تعداد آن‌ها زیاد است از با اهمیت‌ترین یا جدیدترین آن‌ها استفاده کنید.

نکته: نیاز نیست تصویر کامل گواهی‌نامه خود را در آگهی بگذارید. در بسیاری از موارد تنها لوگوی شرکت صادرکننده کفایت می‌کند.

کد  QR

این آیتم تنها برای زیبایی و یا نمایش سطح پیشرفته‌بودن شرکت شما نیست. تنها در شرایطی که محصول و یا سرویس شرکت شما توضیحات و ویژگی های زیادی داشته باشد توصیه می‌شود این موارد را در وب‌سایت خود قراردهید و کد QR آن را در آگهی درج کنید.

** پس از تولید سناریو و طراحی آگهی آن را بارها و بارها ببینید و بخوانید بعد از خود سوال کنید که:

  1. آیا  می‌توانیم متن آن را مؤثرتر از این بنویسیم؟
  2. آیا می‌توانیم مفیدتر از این بنویسیم؟
  3. آیا می‌توانیم مختصرتر و واضح‌تر از این بنویسم؟
  4. آیا می‌توانیم چیزی به آن اضافه و یا از آن حذف کنیم تا باعث شود تأثیر بیشتری بر مخاطب داشته باشیم؟
  5. آیا می‌توانیم خواننده آگهی را بیشتر از این به طرف خرید متمایل کنیم؟
  6. آیا تأییدیه‌های لازم را در آگهی به خواننده ارائه کرده‌ایم؟
  7. آیا آگهی اعتماد لازم برای خرید را به وجود می‌آورد؟
  8. آیا به حد کافی احساسات مشتری بالقوه را تحریک کرده‌ایم؟

سؤال پایانی اهمیت فراوانی دارد. چرا که باید بگویم که تصمیمات اغلب به‌پشتوانه احساسات شکل می‌گیرد. حتی اگر محصول یا خدمات شما خیلی فنی باشد، خلق احساس اطمینان و یا حسی بصری که نشان از کالایی بی‌نقص و مناسب دارد سبب فروش بهتر و بیشتری خواهد شد.

**در نهایت طرح آگهی خود را به چند نفر نشان دهید و از آنها بخواهید نظر خود و همچنین اثری که در لحظه اول بر آنها داشته است را به شما بگویند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کانال تلگرامی کانال تلگرام بیستانه بپیوندید

کانال تلگرام بیستانه